En folder er en mindre omfattende trykksak enn et hefte eller en brosjyre, men det betyr ikke at den er desto mindre viktigere for det. En folder kan enkelt beskrives som et ark med trykk på begge sider, den er også brettet eller kan være falset på flere forskjellige måter. Ved å benytte falsing gjør du det mulig å få frem ulik utforming på folderen.
Dette bør du tenke på når du skal lage en folder:
- Vær konkret med ditt budskap og bruk bullets
- Bruk falsing på en kreativ måte
- Vær sparsom med informasjonen, hensikten er at leseren skal ta kontakt med deg
- Oppfordre leseren til å gjennomføre en handling, feks «ta kontakt på telefon» eller «les mer på vår hjemmeside» eller lignende
En rimelig start
En folder er en rimelig måte å spre konkret informasjon, siden en folder kun består av et ark er dette en effektiv måte for å komme i gang med markedsføring, sammenlignet med andre trykksaker.
Folderen bør være oversiktlig og inneholde konkret informasjon. Bruk bullets og vær litt sparsom med informasjonen. Hensikten med folderen er at leseren skal ta kontakt med deg for å få vite mer. Det finnes mange muligheter med en folder. En god folder egner seg godt til å dele ut på messer, events osv. Folderen kan også brukes som omslag til for eksempel kursmateriell, ved å legge annet materiell inni folderen.
Kreativ fals
Folderen kan falses på flere ulike måter for å få en unik og kreativ utforming. Vi har lang erfaring med dette og kan bistå deg med tips rundt dette. Bildet i toppen av dette blogginnlegget er et godt eksempel på en kreativ fals.
Eksempler på ulik fals:
Litografia tilbyr foldere i alle størrelser og formater, til svært god kvalitet og til konkurransedyktig pris. Vi kan også hjelpe deg med å utforme din folder, eller være behjelpelige med kreative tips til falsing. Ta kontakt med oss for et godt tilbud i dag.